Concepţie monumentală, eroică a formei umane influenţată de sculptura lui Bourdelle. În cazul Monumentului Aviatorilor din Bucureşti, artistul imprimă figurilor o intensă tensiune dramatică ce sugerează exemplar ideea de jertfă.
Corina Teacă
(Hunedoara, 1903 - 1979)
Studii academice:
1921 - 1927 - Academia de Arte Frumoase, cu Dimitrie Paciurea (sculptură), Fritz Storck şi Constantin Artachino (desen), București.
din 1935 - Membru al Tinerimii Artistice
Expoziți personale:
1934, 1936, 1937, 1946, 1964, 1970 - Sala Dalles, București.
Expoziții de grup:
1925, 1927, 1929 - 1934 - Salonul Oficial, Bucureşti;
1926, 1931 - Salonul de Arhitectură şi Arte Decorative, București;
1932 - Salonul Asociaţiei Artiştilor plastici români, București;
1934, 1936, 1938 - 1939 - Tinerimea Artistică, București.
Lucrări monumentale:
1928 - 1929 - colaborează cu Lidia de Kotzebue la realizarea Monumentului Aviatorilor din Bucureşti;
1932 - reliefurile pentru Palatul Medicilor Veterinari (ulterior Ministerul Justiţiei);
1960 - Odihna şi Sportul (reliefuri), Baziunul de înot, Oradea, Bihor.
Muzee:
- Muzeul Național de Artă al României, București;
- Muzeul de Artă din Cluj.
Distincții:
1929 - Salonul Oficial, Bucureşti;
1930 - Premiul al II-lea, Salonul de Arhitectură şi Arte Decorative, București.
Fekete, Anisia Dumitru, Viaţa şi activitatea sculptorului Iosif Fekete Negrulea,1903 - 1979, Bucureşti, 1987.
Barbosa, Octavian, Dicţionarul artiştilor români contemporani, Editura Meridiane, Bucureşti, 1976.
Florea, Vasile, Istoria artei româneşti, Editura Litera Internațional, Bucureşti-Chişinău, 2007.